• پس از افزایش در ماه های ژوئن و ژوئیه، قیمت نفت در امارات برای سه ماه متوالی کاهش یافته است که باعث تسکین ساکنان شده است.

     

    امارات امروز یا فردا قیمت سوخت ماه نوامبر خود را مطابق با قیمت جهانی سوخت اعلام می کند.

    در ماه ژوئن قیمت بنزین برای اولین بار از مرز 4 درهم عبور کرد و در ماه جولای به دلیل درگیری روسیه و اوکراین که در فوریه امسال آغاز شد، به رکورد جهانی سوپر 98 در هر لیتر 4.63 درهم رسید.

    با این حال، از ماه اوت، قیمت سوخت برای سه ماه متوالی کاهش یافته است که باعث آسودگی بیشتر ساکنان شده است. در ماه اکتبر، قیمت بنزین سوپر 98 در هر لیتر 3.03 درهم بود که در مقایسه با قیمت های ماه جولای 1.6 درهم کاهش داشت. همراه با آن، قبوض سوخت و مواد غذایی ساکنان نیز به طور مداوم کاهش می یابد، به طوری که برخی از آنها هر ماه تا 600 درهم صرفه جویی می کنند.

    در بازار جهانی روز جمعه، پس از اینکه چین، بزرگترین واردکننده نفت خام، محدودیت های کووید-19 خود را افزایش داد، قیمت نفت کاهش یافت. قیمت نفت برنت به 95.77 دلار در هر بشکه کاهش یافت در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) به 87.90 دلار رسید. با این حال، انتظار می‌رود معیارهای نفت خام در این هفته تا حدودی به دلیل نگرانی‌های عرضه انرژی افزایش یابد، زیرا کشورهای اروپایی در فکر ممنوعیت واردات نفت خام روسیه هستند.

    در امارات متحده عربی، مصرف خرده‌فروشی سوخت هنوز پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری است، اما به گفته مقامات، به دلیل افزایش فعالیت‌های اقتصادی در حال افزایش است.

    امارات در سال 2015 قیمت سوخت خود را آزاد کرد و تصمیم گرفت قیمت سوخت محلی را با نرخ جهانی نفت هماهنگ کند. به گفته دولت امارات متحده عربی، این اقدام به منطقی کردن مصرف سوخت و تشویق استفاده از حمل و نقل عمومی در بلندمدت کمک می کند و همچنین به استفاده از سوخت های جایگزین انگیزه می دهد. از آن زمان، کمیته قیمت سوخت امارات متحده عربی نرخ های ماهانه بازنگری شده را در هفته آخر هر ماه اعلام می کند.

     

    منبع: خلیج تایمز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مطالب مرتبط
    فهرست