•  

    وزارت آموزش و پرورش امارات قوانین پذیرش دانشگاه را کاهش می دهد. هدف این تصمیم افزایش توانایی دانشجویان برای انتخاب رشته دانشگاهی بر اساس علایق، مهارت‌ها و توانایی‌هایشان است.

     

    روز پنجشنبه اعلام شد موسسات آموزش عالی در امارات دیگر ملزم به اعمال آزمون های استاندارد امارات (EmSAT) برای پذیرش دانشگاه نیستند.

    وزارت آموزش گفت:

     نتایج EmSAT اکنون یک معیار اختیاری برای پذیرش دانشگاه است. بر اساس سیاست جدید، موسسات ممکن است از آزمون های دیگری برای سنجش شایستگی دانش آموزان استفاده کنند. آنها همچنین انعطاف پذیری برای تعیین حداقل نمرات را دارند.

    این تصمیم جدید از سال تحصیلی 2023-2024 اجرا خواهد شد. از دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی انتظار می رود که از حفظ کیفیت آموزش اطمینان حاصل کنند.

    هدف این تصمیم افزایش توانایی دانشجویان برای انتخاب رشته دانشگاهی بر اساس علایق، مهارت ها و توانایی هایشان است.

     

    بر روی سرمایه گذاری در امارات کلیک کنید تا با این روش مهاجرت آشنا شوید.

     

    EmSAT یک سیستم ملی آزمون های کامپیوتری است که فارغ التحصیلان مدارس خصوصی و دولتی در داخل و خارج از کشور را ارزیابی می کند. قبل از این اعلامیه، نتایج آزمون برای پذیرش در دانشگاه های امارات باید ارائه شود.

    دکتر احمد بلحول الفلاسی، وزیر آموزش و پرورش گفت: این تصمیم به عنوان بخشی از تلاش های مستمر برای توسعه نظام آموزشی در کشور مطابق با بهترین شیوه های بین المللی اتخاذ شده است.

    او توضیح داد که سیاست جدید بر اساس یک مطالعه گسترده است که بازخورد مؤسسات آموزش عالی، دانشجویان و والدین را در میان سایر ذینفعان در نظر گرفته است.

     

    بر روی ثبت شرکت در امارات کلیک کنید تا با این روش محبوب مهاجرت آشنا شوید.

     

    وزیر امور خارجه افزود: «وزارت به صورت دوره‌ای تحولات این تصمیم را با مشورت با مؤسسات آموزش عالی کشور بررسی می‌کند تا بهترین نتایج آموزشی را برای دانشجویان تضمین کند».

    با قانون جدید، موسسات می توانند معیارهای پذیرش را تنظیم کنند و به دانشجویان در انتخاب رشته خود انعطاف بیشتری بدهند. الفلاسی گفت که این می تواند به همسویی مهارت های جوانان با الزامات بازار کار کمک کند.

    منبع: خلیج تایمز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مطالب مرتبط
    فهرست