• بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، مهاجران امارات متحده عربی دارنده ویزا که مایل به حمایت از پنج اقوام خود با ویزای اقامت هستند، باید حداقل حقوق ماهانه 10000 درهم داشته باشند. اسپانسرها نیز باید مسکن مناسب داشته باشند.

    علی محمد الشمسی، رئیس اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بنادر، با توجه به شرایط و کنترل های مصوبه شماره 65 کابینه که در تاریخ 3 اکتبر 2022 به اجرا درآمده است، قطعنامه ای در این خصوص صادر کرده است.

    کسانی که قصد دارند شش نفر از اقوام خود را حمایت کنند، باید حداقل 15000 درهم حقوق بیشتری داشته باشند. در این مورد، مدیر کل درخواست های مهاجرانی را که می خواهند بیش از شش نفر از بستگان خود را بیاورند، بررسی می کند.

    تصمیم جدید شرایط و قوانینی را مشخص می کند که همه ویزاها را در انواع مختلف و مدت زمان پوشش می دهد. این شامل بیش از 15 نوع ویزا، مانند ویزای ورود توریستی، اقامت طلایی و سبز، مجوز ورود برای رانندگان کامیون از طریق بنادر زمینی، آنهایی که کشورهای همسایه را پوشش می‌دهند، برای کارگران کشتی‌های تفریحی و مواردی از این قبیل، و مجوز ورود برای دیدار دوستان یا اقوام. ، بین دیگران.

    معیارها و قوانین جدید همچنین شامل شرایط ویزا برای کشف فرصت های تجاری، و همچنین برای دارندگان ویزای اقامت بین المللی خاص و موارد بشردوستانه است.

    این قطعنامه همچنین رویه‌ها و الزامات مربوط به مفقود شدن یا آسیب دیدن گذرنامه‌ها یا کارت‌های شناسایی را توضیح می‌دهد، خواه دارنده آن در داخل یا خارج از کشور باشد. این موارد شامل تماس با دفاتر دولتی مربوطه ظرف سه روز کاری برای تکمیل مراحل پس از ارسال درخواست برای ورود به کشور از طریق پلت فرم خدمات هوشمند ICP و گزارش مفقود شدن اسناد است.

    ICP اعلام کرد که کتاب راهنمای سیستم یکپارچه ویزای توریستی، پزشکی و دانشجویی را تصویب کرده است که مسئولیت ها، اختیارات، رویه ها، معیارها و شرایط صدور هر نوع ویزای ورود و همچنین جریمه های اداری و مالی قابل اجرا را تعریف می کند.

    ورود به امارات از طریق بنادر مرزی

    بر اساس مصوبه کابینه، به اتباع خارجی ممکن است ویزای ورود در نقاط ورودی مرزی برای یک دوره 90 روزه اعطا شود. دارندگان ویزا می توانند تا زمانی که ویزا هنوز معتبر است چندین بار وارد امارات شوند و هر بار برای مدتی که بیش از 48 ساعت نباشد، اقامت داشته باشند.

    دارنده ویزا باید مقیم کشور همسایه همسایه باشد و اجازه کار در امارات با یا بدون حقوق را ندارد.

    ویزای ورود به امارات

    این قطعنامه توضیح می دهد که ویزای بازدید به دارندگان آنها اجازه می دهد یک بار یا چند بار، که توسط نهاد صادرکننده تعیین می شود، وارد امارات شوند. با این حال، دارنده ویزا مجاز به اقامت بیش از 180 روز در این کشور نیست.

    ویزای ورودی 60 روز از تاریخ صدور اعتبار دارد و به دارنده آن اجازه می دهد مطابق با نوع ویزای صادر شده در امارات بمانند.

    این تصمیم همچنین قوانین اصلاح شده را برای اعطای ویزای بازدید به کسی که می‌خواهد برای دیدار با یکی از دوستان یا اعضای خانواده به امارات بیاید، توضیح می‌دهد.

     

    موارد بشردوستانه

    تصمیم کابینه صدور مجوز اقامت را که بسته به در دسترس بودن اسپانسر یا میزبان برای یک سال قابل تمدید معتبر است، تصریح می کند.

    این قطعنامه همچنین پنج شرطی را که باید برای صدور ویزای اقامت برای مهاجران کشورهای آسیب دیده از بلایا، جنگ ها یا ناآرامی ها رعایت شود، فهرست می کند. همچنین بیان می کند که کسانی که مایل به آوردن خانواده خود هستند باید شرایط خاصی را برای دریافت مجوز اقامت داشته باشند.

    برای احراز شرایط لازم برای اقامت در امارات متحده عربی، باید موارد زیر را داشته باشید: شهروندی کشوری که توسط رئیس سازمان به عنوان وضعیت جنگ، فاجعه یا ناآرامی طبقه بندی نشده است، حضور فیزیکی در امارات متحده عربی، ثبات مالی کافی.

     

    موارد معاف

    این قطعنامه همچنین 3 دسته از افرادی را فهرست می کند که در صورت اقامت بیش از 180 روز در خارج از کشور از لغو ویزای اقامت خود معاف می شوند. این شامل؛ دارندگان ویزای طلایی و خانواده آنها و دارندگان ویزای سبز و خانواده آنها. همچنین افرادی که به دلایل موجه توسط GDRFA معافیت دریافت کرده اند و هزینه مورد نیاز را پرداخت کرده اند مجاز خواهند بود مجوز اقامت خود را تا زمان انقضا آن حفظ کنند.

    منبع: خلیج تایمز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مطالب مرتبط
    فهرست