• بر اساس گزارش روزنامه عربی عمارت الیوم، اداره فدرال هویت و شهروندی، گمرک و امنیت بنادر (ICP) آخرین به روز رسانی ها را در مورد مجوز برای مقیمان امارات متحده عربی که بیش از شش ماه در خارج از این کشور می مانند، شفاف سازی کرده است.

     

    طبق گفته ICP، مقیمان دبی که ویزای طلایی ندارند، شامل این مجوز نمی شوند. این مجوز که در ابتدای سال 2023 اجرایی شد، افراد را ملزم می کند تا دلیل معتبری برای طولانی شدن اقامت خود در خارج از کشور ارائه دهند.

    با این حال، ساکنان دبی که دارندگان ویزای طلایی هستند، از این شرط مستثنی هستند.

    علاوه بر این، اگر فرد توسط یک شرکت حمایت می شود، درخواست باید از طریق نهاد حامی ارائه شود. برای کسانی که تحت حمایت شخصی هستند، اسپانسر مسئول ارسال درخواست است.

    افراد تحت حمایت خود می توانند با استفاده از حساب شخصی خود یا از طریق امکانات خدمات عمومی، همانطور که توسط ICP بیان شده است، برای مجوز درخواست دهند.

     

    بر روی اخذ ویزای طلایی امارات کلیک کنید تا با این روش محبوب مهاجرت آشنا شوید.

    نکات کلیدی که باید در مورد درخواست مجوز امارات بدانید

    با این حال، برای دریافت مجوز، متقاضیان باید کپی شناسه امارات، گذرنامه و دلیل معتبری برای تاخیر ارائه دهند. علاوه بر این، درخواست باید از خارج از امارات باشد.

    زمانی که مدت باقیمانده اقامت در خارج از کشور از 30 روز بیشتر شود، درخواست را می توان ارسال کرد.

    در صورت تایید درخواست، برای هر 30 روز یا کمتر در خارج از کشور جریمه 100 درهم اعمال می شود.

    ICP تاکید کرد که هزینه های تخلف فقط در صورت رد درخواست بازپرداخت می شود و متقاضیان باید ظرف 30 روز پس از تایید وارد امارات شوند.

    برای درخواست مجوز، افراد می توانند از سیستم خدمات هوشمند مرجع یا برنامه تلفن هوشمند “UAEICP” استفاده کنند که هر دو با هزینه 150 درهم در دسترس هستند.

    طبق ICP، مراکز شادی مشتری یا دفاتر تایپ تایید شده مرجع نیز می توانند در روند درخواست کمک کنند.

     

    ساکنانی که تحت تأثیر این به‌روزرسانی‌ها قرار گرفته‌اند تشویق می‌شوند تا با مقررات جدید آشنا شوند و از رعایت آن اطمینان حاصل کنند تا از هرگونه جریمه یا عوارض غیرضروری در هنگام ورود مجدد به کشور جلوگیری کنند.

     

    منبع: Arabian business

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مطالب مرتبط
    فهرست