• از آنجایی که امارات متحده عربی یک آهنربا برای کارگران، سرمایه گذاران و گردشگران است، این کشور خلیج فارس انواع مختلفی از مجوزهای ورود و ویزا را برای خارجی ها صادر می کند تا به اینجا بیایند، کار کنند و زندگی کنند.

    امارات یکی از محبوب ترین کشورها در بین مهاجران در سراسر جهان است. بر اساس نهمین نسخه نظرسنجی Expat Insider 2022 توسط InterNations، امارات متحده عربی در بین 52 کشور در رتبه ششم بهترین کشورها برای زندگی قرار دارد زیرا حدود 71 درصد از مهاجران از زندگی خود در امارات راضی هستند.

    مجوز ورود چیست؟

    مجوز ورود سندی است که توسط اداره فدرال امارات متحده عربی برای هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بنادر صادر می‌شود که به خارجی‌ها اجازه می‌دهد تا برای مدت معینی به طور قانونی وارد امارات شوند و در آن اقامت کنند. این سند ممکن است به صورت فیزیکی یا الکترونیکی باشد.

    برخی از ملیت ها ممکن است نیازی به مجوز ورود نداشته باشند زیرا می توانند در بدو ورود به یکی از فرودگاه های امارات متحده عربی ویزا دریافت کنند.

    بر روی ثبت شرکت در امارات کلیک کنید تا با این روش محبوب مهاجرت آشنا شوید.

    انواع مجوز ورود:

    انواع مختلفی از مجوزهای ورود برای مقاصد مختلف مانند اشتغال، ملاقات خانوادگی، گردشگری/ترانزیت، درمان پزشکی، مأموریت بشردوستانه و شرکت در کنفرانس ها وجود دارد.

    مدت اقامت برای هر مجوز ورود با توجه به نوع مجوز ورود متفاوت است.

    به عنوان مثال، مجوزهای ورود برای ترانزیت به فرد اجازه می دهد تا چهار روز در کشور بماند، در حالی که مجوزهای ورود برای اشتغال به کارمند اجازه می دهد تا دو ماه در کشور بماند و طی آن حامی وی باید وضعیت کارمند را به ویزای اقامت تغییر دهد یا در غیر این صورت باید در طول مدت اقامت خارج شود. اگر دارنده مجوز ورود وضعیت خود را به ویزای اقامت تغییر ندهد، باید پس از پایان مدت مجوز ورود، کشور را ترک کند تا از جریمه جلوگیری کند یا طبق قوانین جدید در مدت زمان مقرر تمدید کند.

    از تاریخ 21 اکتبر 2018، انواع ویزای بازدید و مجوزهای ورود به مدت 30 روز دو بار، پس از تمدید بدون نیاز به خروج از کشور قابل تمدید است.

    با این حال، قانون جدید تمدید شامل بازدیدکنندگان و گردشگرانی که ساکن کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هستند، ساکنانی که اتباع شورای همکاری خلیج فارس را همراهی می‌کنند، افرادی که دارای مجوز ورود ویژه هستند و افرادی که مجوز 96 ساعته برای مأموریت‌های ویژه دارند، اعمال نمی‌شود.

    بر روی سرمایه گذاری در امارات کلیک کنید تا با این روش مهاجرت آشنا شوید.

    ویزای اقامت:

    زمانی برای فرد خارجی صادر می شود که با استفاده از مجوز ورود در داخل کشور باشد. فقط حامیانی که اداره کل اقامت و امور خارجی را ملاقات می کنند می توانند برای ویزای اقامت خارجی درخواست دهند. ویزای اقامت مستلزم آن است که فرد اسپانسر شده تحت آزمایش پزشکی قرار گیرد و ثابت کند که از نظر پزشکی مناسب است و باید یک بررسی امنیتی را پشت سر بگذارد. اعتبار اقامت در ویزای اقامت بسته به نوع آن و اسپانسر متفاوت است. ممکن است برای یک، دو یا سه سال باشد.

    منبع: خلیج تایمز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    مطالب مرتبط
    فهرست