• جوانان عرب برای یازدهمین سال متوالی کشور امارات متحده عربی را کشوری نامیده اند که بیشتر دوست دارند در آن زندگی کنند.

     

    نزدیک به دو سوم از 3400 جوان عرب که در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا در چهاردهمین نظرسنجی سالانه ASDA’A BCW عرب شرکت کردند، امارات متحده عربی (57 درصد) را به عنوان مطلوب‌ترین مکان برای زندگی فهرست کردند که به طور قابل توجهی از ایالات متحده، کانادا، فرانسه و آلمان بالاتر بود.

    محبوبیت امارات متحده عربی به عنوان مکانی برای زندگی از زمانی که نظرسنجی جوانان عرب شروع به پرسیدن این سوال در سال 2012 کرد به بالاترین حد خود رسیده است. در آن سال، 33 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که امارات کشوری است که ترجیح می دهند در آن زندگی کنند و پس از آن فرانسه در رده های بعدی قرار دارد.

    جذابیت امارات در سراسر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا گسترده است، به طوری که 51 درصد از جوانان آفریقای شمالی می گویند که این کشور ترجیح داده شده آنها برای زندگی است و پس از آن ایالات متحده (24 درصد).

    امارات متحده عربی انتخاب شماره یک جوانان شرقی (57 درصد)، پس از آن کانادا (31 درصد) و کشور ترجیحی برای زندگی در بین 63 درصد از اتباع شورای همکاری خلیج فارس و پس از آن ایالات متحده (19 درصد) قرار دارد.

    برای یازدهمین سال متوالی، امارات متحده عربی نیز کشوری است که اکثر جوانان عرب دوست دارند کشورشان شبیه آن باشد. کشور نمونه برای 37 درصد از جوانان عرب به طور کلی، این کشور بالاتر از ایالات متحده (22 درصد)، کانادا (18 درصد)، آلمان (14 درصد)، فرانسه (11 درصد) و ترکیه (11 درصد) قرار دارد.

     

    رشد اقتصاد امارات متحده عربی، جذابیت قابل توجهی برای جوانان

     

    پنج جاذبه مهم امارات متحده عربی عبارتند از:

    • اقتصاد رو به رشد آن (27 درصد)
    • محیط امن و مطمئن آن (26 درصد)
    • بسته های حقوقی سخاوتمندانه آن. جاذبه های دیگر عبارتند از – طیف وسیع فرصت های کاری (که توسط 22 درصد از مصاحبه شوندگان ذکر شده است)
    • رهبری مؤثر کشور (17 درصد)

    احترام امارات متحده عربی به سنت‌های فرهنگی منطقه، کیفیت سیستم آموزشی، سهولت راه‌اندازی کسب‌وکار، و مالیات‌های پایین امارات از دیگر جاذبه‌های این منطقه بود.

    سونیل جان، رئیس MENA، BCW و بنیانگذار ASDA’A BCW، گفت: “امارات متحده عربی به عنوان کشور نمونه منطقه برای یازدهمین سال متوالی، همچنان چراغ امید و فرصتی برای مردان و زنان جوان عرب در سراسر خاورمیانه و  آفریقای شمالی است.”

    محبوبیت پایدار امارات گواهی بر رهبری رویایی امارات است که یکی از موفق ترین نمایشگاه های جهانی را در تاریخ این رویداد – علیرغم اختلال جهانی ناشی از همه گیری کووید-19 – برگزار کرد و اکنون در حال آماده شدن برای میزبانی کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (COP28) در نوامبر 2023 است.

    جان اظهار داشت: «آنچه که شاید بیش از همه گویا باشد این است که امارات متحده عربی در تمام موضوعاتی که جوانان عرب می‌گویند در تحقیقات ما برایشان مهم‌ترین است، مانند فرصت‌های شغلی، کیفیت آموزش و حفظ سنت‌ها و ارزش‌های فرهنگی منطقه، امتیاز بالایی کسب می‌کند. ”

     

    جوانان از اصلاحات جدید ویزای کشور استقبال می کنند

     

    بر اساس این نظرسنجی، اکثر جوانان اماراتی از دستورالعمل های جدید امارات برای رشد پایدار استقبال کرده اند.

    بیش از 9 نفر از هر 10 نفر (94 درصد) می گویند که آنها با معرفی اخیر ویزای اقامت طولانی تر برای مهاجران و قوانین جدید برای دریافت آسان تر آنها موافقت می کنند.

    هشتاد و چهار درصد از تصمیم برای اجازه دادن به مهاجران خارج از کشور برای مالکیت کامل شرکت های خشکی حمایت می کنند. 83 درصد مالیات شرکتی را که به زودی معرفی می‌شود، تأیید می‌کنند و از هر 10 نفر (87 درصد) تقریباً 9 نفر از دوشنبه تا جمعه هفته کاری را می‌پذیرند.

     

    جوانان اماراتی به طور جهانی خوش بین هستند

     

    اکثر جوانان عرب می گویند بهترین روزهای آنها در راه است، اما جوانان اماراتی به ویژه خوش بین هستند و 91 درصد می گویند بهترین روزهای آنها در راه است. همه می گویند اقتصاد کشور در مسیر درستی پیش می رود.

    تقریباً نیمی از شهروندان امارات متحده عربی (48 درصد) که در این مطالعه مصاحبه شدند، گفتند که یافتن شغل آسان است.

    منبع: خلیج تایمز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مطالب مرتبط
    فهرست