• دبی به تازگی از اولین تاسیسات تولید خودروهای الکتریکی امارات رونمایی کرد. پیش‌بینی میشود این تاسیسات جهت رسیدگی به تقاضای رو به رشدِ حمل و نقل سازگار با محیط زیست، 55000 خودرو در سال تولید کند و باعث کاهش انتشار کربن در منظقه شود.

    گروه ام گلوری، با سرمایه‌ای 1.5 میلیارد درهمی، سنگ بنای این تاسیسات را در دبی اینداستریال سیتی گذاشت. این تاسیسات صنعتی پایدارو سازگار با محیط زیست قرار است باعث ایجاد بیش از 1000 شغل شود و در زمینی به مساحت یک میلیون فوت مربع ساخته شده است تا برنامه های توسعه‌ی آتی را نیز در خود جای دهد.

    خودروهای الکتریکی اماراتی تولید شده در این مقر علاوه بر مصر، تانزانیا، سنگال، مالی و کنیا، به کشورهای دورتری در منطقه GCC نیز صادر خواهند شد. ام گلوری همچنین از اولین خودروی تمام الکتریکی خود به نام الدامنی DMV300 در این رویداد رونمایی کرد. این خودرو که در دو مدل مختلف و با معیارهای اروپایی تولید شده، دارای ظرفیت باتری 52.7 کیلووات در ساعت است و با تنها یک دور شارژ می‌تواند تا بیش از 405 کیلومتر را طی کند.

    این شرکت قصد دارد با به کارگیری فناوری‌های آینده و علم رباتیک در تولید خودروهای الکتریکی، از موج چهارم انقلاب صنعتی و پایداری در تولید بهره ببرد.

    منبع: خلیج تایمز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مطالب مرتبط
    فهرست