• به دستور رئیس جمهور اعلیحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان، بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP28) در اکسپو سیتی دبی میزبانی خواهد شد.

     

    انتظار می رود روزانه بیش از 45000 شرکت کننده در این کنفرانس از جمله سران کشورها، مقامات دولتی، رهبران صنعت بین المللی، نمایندگان بخش خصوصی، دانشگاهیان، کارشناسان و نمایندگان سازمان های جامعه مدنی حضور داشته باشند.

     

    این دستورالعمل بر پیشنهاد منحصر به فرد این مکان به عنوان مقصدی پیشرفته تاکید می کند که جهان را به مدت شش ماه در امارات متحده عربی گرد هم آورد. هر دو نمایشگاه اکسپو 2020  و COP28 اهداف مشابهی دارند: دستیابی به پایداری و ترویج اقدامات بین المللی به عنوان گام های اساسی برای رویارویی با چالش های جهانی.

     

    انتخاب اکسپو سیتی دبی به عنوان مکانی برای COP28 بر اساس میراث و پیام “ارتباط ذهن ها، ایجاد آینده” است و مطابق با چشم انداز امارات متحده عربی، تعهد به مضامین پایداری، فرصت ها و تحرک را تایید می کند و در عین حال زیرساخت های پیشرفته و پایدار خود را به نمایش می گذارد.

     

    امارات در اقدام اقلیمی و همکاری های چندجانبه سابقه اثبات شده ای دارد. این کشور میزبان دائمی آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) بوده است، اولین کشوری است که در منطقه موافقتنامه پاریس را امضا و تصویب کرده است و اولین کشوری است که در منطقه متعهد به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در سطح اقتصادی می‌شود.

     

    امارات سه تا از بزرگترین و کم هزینه ترین نیروگاه های خورشیدی جهان را اداره می کند و در پروژه های انرژی تجدیدپذیر در 70 کشور سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه گذاری ها شامل بیش از 1 میلیارد دلار کمک مالی و وام به 27 کشور جزیره ای است که از نظر منابع تحت فشار هستند و به ویژه در برابر تأثیرات تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر هستند.

     

    منبع: خلیج تایمز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مطالب مرتبط
    فهرست