• فرودگاه‌های ابوظبی در حال آماده‌سازی برای راه‌اندازی فناوری بیومتریک پیشرفته هستند که از ویژگی‌های صورت مسافران از زمان ورود به فرودگاه تا زمان سوار شدن به پروازشان به عنوان گذرنامه استفاده می‌کند.

     

    این فناوری از دوربین‌های هوشمند برای گرفتن تصویری از صورت مسافر استفاده می‌کند و تأیید می‌کند که آیا مسافران برای سفر آزاد هستند یا خیر. سپس از همان اطلاعات قبل از سوار شدن استفاده می شود و نیازی به ارائه مجدد اسناد نیست.

     

    این فناوری به تدریج پیاده سازی خواهد شد و فاز اول آن در حال حاضر در تاسیسات گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) در فرودگاه بین المللی ابوظبی، تنها سرویس پیش از ترخیص مهاجرت ایالات متحده در منطقه است که به مسافران اجازه ترخیص از ایالات متحده را می دهد. مهاجرت در حالی که آنها هنوز در ابوظبی هستند.

     

    مهندس جمال سالم الظهری، مدیر عامل و مدیرعامل فرودگاه‌های ابوظبی گفت: این پروژه از فرودگاه بین‌المللی ابوظبی آغاز و سپس به ترمینال جدید میان‌فیلد منتقل می‌شود.

     

    سرلشکر سهیل سعید الخیلی، مدیر کل اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بندر گفت: این فناوری پیشرفته به مسافران این امکان را می‌دهد تا تنها با استفاده از داده‌های بیومتریک، چک‌این، پاکسازی مهاجرت، دسترسی به سالن‌ها و سوار شدن به پروازهای خود را انجام دهند. بدون نیاز به ارائه گذرنامه یا کارت پرواز.»

     

    این اقدام پیش از افزایش پروازهای اتحاد به فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی در نیویورک از 4 به 11 پرواز در هفته از 15 نوامبر 2022 صورت می‌گیرد.

     

    فناوری USCBP نیز در JFK وجود دارد به این معنی که مهمانانی که از نیویورک به ابوظبی پرواز می‌کنند نیز از یک تجربه سوار شدن به هواپیما لذت خواهند برد.

     

    محمد البولوکی، مدیر عملیات گروه، گروه هوانوردی اتحاد گفت: «این نوآوری گام بعدی مهم در سفر سلف سرویس اتحاد است. این بدان معناست که پروازهای ایالات متحده اتحاد، علاوه بر مزیت ورود به عنوان مسافر داخلی ایالات متحده بدون نیاز به تاخیر بیشتر، ساده تر می شوند.

     

    این سیستم در پروازهای اتحاد ایرویز به ایالات متحده آزمایش می شود و فاز اول از یک برنامه بزرگ است که در ماه های آینده در سراسر فرودگاه برای بهره مندی همه خطوط هوایی معرفی خواهد شد.

     

    معرفی این فناوری پیشرفته در روز اول نمایشگاه هوایی ابوظبی 2022 که از 1 تا 3 نوامبر به میزبانی فرودگاه های ابوظبی در فرودگاه اجرایی البطین برگزار می شود، اعلام شد.

    منبع: خلیج تایمز

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    مطالب مرتبط
    فهرست